Vacature Remote Social Media Specialist

Vacature details
Aantal uren/week
20-32 uur
Werklocatie
Thuiswerk
Sluitingsdatum
31 mei 2025

Vacature Remote Social Media Specialist

Wij zijn hét bureau voor virtuele assistentie. Al meer dan 25 jaar helpen wij ondernemers en professionals met het slim organiseren van hun werk. Onze opdrachtgevers laten ons weten welke klus er geklaard moet worden, wij zorgen dat het voor elkaar komt.

Moneypenny zoekt creatieve social media specialisten, die – op afstand – ondernemers ondersteunen bij hun online zichtbaarheid. Ben je op zoek naar een flexibele, volledige remote job en heb jij een passie voor contentcreatie, social advertising én optioneel ook e-mailmarketing? Lees dan vooral verder.

Dit zijn jouw werkzaamheden

Als remote social media specialist werk je voor één of meerdere opdrachtgevers (ondernemers en professionals) die ondersteuning nodig hebben bij hun online zichtbaarheid. Je taken kunnen o.a. bestaan uit:

  • Het opzetten, inplannen en beheren van socialmediaposts (LinkedIn, Instagram, Facebook, TikTok, YouTube).
  • Het maken van visuals en korte video’s met tools als Canva, CapCut of Adobe.
  • Het schrijven van creatieve captions en het bewaken van de tone of voice van de opdrachtgever.
  • Het opzetten, uitvoeren en optimaliseren van social advertising campagnes (bijv. via Meta, LinkedIn of TikTok).
  • Het maken en beheren van een contentkalender.
  • Het rapporteren over de prestaties en resultaten van content en campagnes.
  • Het opzetten van e-mailfunnels in tools zoals ActiveCampaign, Mailchimp of MailerLite (pré).
  • Het schrijven van nieuwsbrieven en e-mailcampagnes (pré).

Hier word je blij van

  • Je kan en mag jouw werk combineren met hobby’s, reizen of andere activiteiten.
  • Je hebt veel vrijheid om zelf te bepalen wanneer en waar je aan de slag gaat. Zodat je het meeste uit je kostbare tijd haalt!
  • Je kunt zelfstandig aan het werk, maar dan zonder de administratieve rompslomp.
  • Moneypenny neemt alle randzaken van je over. Wij bieden je leuke, uitdagende thuiswerkopdrachten aan die passen bij jouw kennis en ervaring.
  • Je bepaalt zelf of je een klus van Moneypenny aanneemt of niet.
  • Je werkt vanuit de plek die jou het beste past. Vanuit jouw thuiskantoor in Nederland of af en toe vanaf een vakantieadres binnen of buiten Nederland.
  • Je krijgt de mogelijkheid binnen onze unieke Moneypenny formule om maximaal 183 dagen per jaar (ca. 6 maanden) vanuit een Europees land buiten Nederland te werken.
  • Je hebt veel regie over wanneer je je werkzaamheden uitvoert, mits dat gebeurt binnen de met opdrachtgevers afgesproken respons- en afhandeltijden.

Meer lezen over werken als Moneypenny-VA?
Onze recruiter en Virtueel Assistent Mariëlle heeft een leuke bijdrage op Linkedin gepost, waarin ze een typische werkdag beschrijft. Deze post geeft je een mooi inkijkje in de hectiek en uitdagingen van het werken als Moneypenny-VA.

Dit ben jij

  • Je hebt ten minste 2 jaar ervaring in social media en/of online marketing (ook stage-ervaring telt mee).
  • Je hebt een opleiding in digital marketing, media, communicatie of soortgelijk afgerond.
  • Je bent in vloeiend in de Nederlandse taal. Andere talenkennis is een pré.
  • Jouw communicatieve vaardigheden zijn sterk ontwikkeld. Je communiceert proactief, je bent op afstand zichtbaar voor opdrachtgevers, je spreekt makkelijk mensen aan en je bent een kei in verwachtingen op afstand managen.
  • Je houdt van structuur (aanbrengen) en hebt een scherp oog voor detail.
  • Je bent flexibel, service- en klantgericht.
  • Je bent goed in het stellen van prioriteiten en je beschikt over uitstekende planningsvaardigheden.
  • Je wil 20 uur per week werken. Meer mag ook!
  • Je bent minimaal 4 werkdagen per week beschikbaar.
  • Je bent tech savvy, je kunt lezen en schrijven met alle online tools die je voor je werk nodig hebt.

Dit bieden wij

  • 100% remote werken
  • vanaf 20 uur per week
  • Leuke opdrachten voor diverse opdrachtgevers
  • Veel regie over je dagindeling
  • Trainingen op onze Moneypenny formule
  • Leuke community van 90+ andere VA’s
  • Mogelijkheid om in het buitenland te werken*
  • En natuurlijk last but not least een vergoeding:
    Als VA voor Moneypenny verdien je een all-in bruto maandsalaris (incl. vakantiegeld) op fulltime basis (40 uur/wk) van € 3.765. Moneypenny-VA’s werken in de regel parttime, vandaar dat je loon meestal lager zal zijn. Bij bijvoorbeeld 25 uur per week, ontvang je een all-in bruto maandsalaris (incl. vakantiegeld) van € 2.354

* Je mag als vuistregel hanteren dat je woonplaats in Nederland is en je maximaal 6 maanden per jaar vanuit een Europees land naar keuze kan werken, België uitgezonderd.

Spreekt dit je aan?

Is jouw interesse gewekt, zijn de voorwaarden duidelijk en ben je klaar om jouw sollicitatie te versturen? Lees voordat je reageert ons blog 12 Situaties waarin het niet verstandig is om bij Moneypenny te solliciteren om te zien of deze functie écht bij jou past. Zie jij een match? Reageer daarna direct via het sollicitatieformulier!

Heb je vragen? Stuur dan een mailtje naar talent@moneypenny.nl.

Sollicitatieformulier

"*" geeft vereiste velden aan

Stap 1 van 3

Jouw gegevens

Voor- en Achternaam*
Sleep bestanden hierheen of
Toegestane bestandstypen: jpg, png, pdf, docx, Max. bestandsgrootte: 2 MB.
    * Gebruik geen speciale tekens in de bestandsnaam van jouw Nederlandse CV.

    Zet jouw talent in voor Moneypenny!

    Wil jij ook als Virtueel Assistent aan de slag? Kom aan boord en geef jouw work/life balance een boost!