Wil jij Virtual Assistant worden?

Lees dan snel verder. Met onze 23 jaar ervaring helpen we jou snel op weg!

Wat is een Virtual Assistant?

Een Virtual Assistant (VA) is een persoon van vlees en bloed die op afstand ondersteunende, uitvoerende taken voor organisaties, afdelingen, (project)managers of ondernemers uitvoert. Het begrip ‘Virtual Assistant’ in de betekenis van een AI toepassing, die op veel webshops wordt ingezet om vragen van bezoekers te beantwoorden, is dus niet wat wij verstaan onder een VA.

Sommige mensen denken dat een VA een zelfstandig ondernemer moet zijn. Niets is minder waar, je kan ook VA in loondienst zijn.

Hoe word ik Virtual Assistant?

Wat ons betreft kan iedereen die ruime ervaring heeft met uitvoerende, ondersteunende, verwerkende taken (vroeger noemden we dat ‘kantoorwerk’) Virtual Assistant worden. Het verschil met werken op kantoor is dat het je moet liggen om in je eentje vanuit je eigen thuiskantoor te werken en geen collega’s om je heen te hebben. Dat is dus een persoonlijke keuze, die afhangt van hoe je je leven wil inrichten. Lees op onze pagina remote werken meer over wat werken op afstand precies inhoud.

Wat doet een Virtual Assistant?

VA’s voeren ondersteunende werkzaamheden uit. Bij Moneypenny bieden we al meer dan 20 jaar VA diensten aan ondernemers, (project)managers en afdelingen. Daarom hebben wij goed zicht op de belangrijkste domeinen waarin Virtual Assistants werkzaamheden uitvoeren. De meest voorkomende werkzaamheden van een Virtual Assistant staan hieronder. Ga naar onze pagina taakgebieden en taken voor een uitgebreid overzicht.

  • secretarieel & personal assistance: agenda- en inboxbeheer, organiseren en regelen, privé taken en meer
  • financieel administratief: controleren van facturen, beheer van de admin inbox, debiteurenbeheer, klaarzetten van betalingen en meer
  • backoffice: invoeren van gegevens, verwerken van mutaties, planningen maken en meer
  • sales support: invoeren van orders, maken van afspraken voor vertegenwoordigers, offertes klaarzetten, bestellingen controleren en meer
  • marketing support: nieuwsbrieven versturen, websites aanpassen, social media posts verzorgen en meer
  • vergadersupport & verslaglegging: notuleren van online meetings, plannen van vergaderdata, digitaal archiveren van stukken en meer

Welke competenties en vaardigheden heb je nodig?

Naast minimaal 5 jaar ervaring binnen een of meer van de eerdergenoemde domeinen, kijken onze recruiters samen met jou of we denken dat je geschikt bent om onze opdrachtgevers op afstand te bedienen. Dat zit hem vooral in vaardigheid op het gebied van zelfstandig werken en communicatie. In onderstaand plaatje hebben we de belangrijkste skills waarover je moet beschikken om een goede VA te zijn in beeld gebracht.

De-belangrijkste-skills-van-een-virtueel-assistent

Waarom Moneypenny-VA worden?

Bij Moneypenny zorgen we we ervoor dat jij leuke, uitdagende opdrachten krijgt die passen bij jouw kennis en ervaring. Alle (administratieve) rompslomp van het zelfstandig ondernemerschap nemen wij je uit handen. Je hoeft je dus niet in te schrijven bij de KvK, zelf klanten binnen te halen of facturen te sturen. Dat doet Team Moneypenny allemaal voor je!

Daarnaast ben je als Moneypenny-VA onderdeel van een netwerk van VA’s, waarmee je vakkennis kan uitwisselen. Ook kan je deelnemen aan on- en offline netwerkbijeenkomsten.

Wat verdient een Moneypenny-VA?

Wij houden van duidelijk en transparant, vandaar dat we bij al onze jobs de verdiensten publiceren. Lees hier hoe ons sollicitatieproces werkt en check hier de vacatures als je meer informatie wilt over de financiële voorwaarden.

Benieuwd naar de werkdag van een VA?

Lees hier het artikel ‘De werkdag van Virtueel Assistent Mariëlle‘. In dit artikel neemt onze Mariëlle je mee in haar werkdag.

Zet jouw talent in voor Moneypenny!

Wil jij ook als Virtueel Assistent aan de slag? Kom aan boord en geef jouw work/life balance een boost!