“Na het afronden van mijn tijdelijke opdracht kon ik meteen aan de slag met een nieuwe opdracht. Dat is echt super geregeld.”
Wij interviewden virtueel assistent Rosanne. Rosanne heeft haar plek helemaal gevonden bij Moneypenny. Ze ervaart de ondersteuning vanuit Moneypenny dan ook als zeer positief. In dit interview lees je meer over Rosanne haar opdrachtgevers en hoe ze een Moneypenny-VA is geworden.
Ik heb de opleiding internationale managementondersteuning en marketingmanagement gevolgd. Tijdens mijn opleiding moest ik jaarlijks een stage volgen, waarvan één in het buitenland verplicht was. Dit bracht me naar Spanje, waar ik stage liep bij een advocatenkantoor. Hier heb ik veel kennis opgedaan op het gebied van managementondersteuning. Na mijn afstuderen heb ik twee jaar voor Schiphol gewerkt. Hier deed ik managementondersteuning voor een grote afdeling.
Toen de coronapandemie toesloeg, werd ik plotseling gedwongen om fulltime vanuit huis te werken, wat me nieuwe inzichten gaf in online werken. Dit betekende dat ik ook opeens vanuit Spanje kon werken; een eyeopener voor mij. Na twee jaar werd mijn functie helaas beëindigd vanwege een reorganisatie. Ik kreeg toen de kans om de persoonlijke assistent te worden van een van de CEO’s van Schiphol, dit betekende wel dat ik mijn vrijheid moest opgeven en weer naar kantoor moest.
Na een jaar in deze rol te hebben gewerkt, besloot ik mijn baan op te zeggen. Ik verlangde terug naar mijn vrijheid en om af en toe vanuit Spanje te werken. Tijdens de pandemie zag ik steeds meer vacatures voor virtueel assistent voorbijkomen, wat voor mij de perfecte kans bood om niet langer gebonden te zijn aan een kantoor en zelf te kiezen waar ik werk. Ik besloot te solliciteren bij Moneypenny en kon binnen drie weken aan de slag. De timing kon niet beter!
Ik werk voor twee verschillende opdrachtgevers. Bij de eerste, een verzekeringsmaatschappij, ondersteun ik een van de CEO’s. Mijn taken omvatten onder andere agendabeheer, het regelen van bijeenkomsten en locaties en het voorbereiden van afspraken. Ik werk hier met veel fijne collega’s, wat bijdraagt aan een erg soepele samenwerking.
Mijn andere opdrachtgever is een ondernemer die investeert in bomenplantages in Zuid-Amerika. Hier focus ik me voornamelijk op administratief werk zoals het invoeren van gegevens en documentenbeheer en help ik met het verbeteren van hun eigen online platform.
Hoewel beide opdrachtgevers totaal verschillend zijn, waardeer ik juist die diversiteit. De afwisseling maakt mijn werk erg leuk; ik kan me gemakkelijk op een taak concentreren voor een uur en dan overschakelen naar iets anders.
Ik heb geleerd om snel te schakelen tussen verschillende opdrachtgevers. Soms komt er een urgente taak tussendoor en daar moest ik in het begin aan wennen. Voorheen wilde ik mijn taken altijd afmaken voordat ik aan iets nieuws begon, maar dat is niet altijd mogelijk. Ik heb geleerd om flexibel te zijn en efficiënt te schakelen tussen verschillende taken.
Ik ervaar de samenwerking op afstand heel goed. Het mooiste is dat ik alle focus kan leggen op mijn werk en me volledig kan afzonderen. Dit stelt me in staat om erg productief te zijn en echt in een flow te komen. Het comfort van mijn eigen omgeving draagt bij aan mijn efficiëntie, waardoor ik het beste uit mijn werkdag kan halen. Op kantoor ben je toch sneller afgeleid door bijvoorbeeld collega’s om je heen.
Ik houd me doorgaans aan de standaard kantoortijden, van 9 tot 5, maar geniet tegelijkertijd van de vrijheid die thuiswerken met zich meebrengt. Het is heerlijk om overdag even naar buiten te kunnen of gezellig te kunnen lunchen met een vriendin. Voor mij is de regelmaat van deze werktijden een fijne structuur die ik waardeer en die me bekend is vanuit mijn tijd op kantoor.
Eigenlijk niet. Veel mensen om mij heen zijn niet bekend met het concept van virtueel assistent, dus ze vinden het vreemd dat ik de hele dag alleen thuis werk. Maar ik vind dit heerlijk en ik kan altijd contact opnemen met collega’s als ik dat wil.
Ik ervaar dit als zeer positief. Er is altijd wel iemand die klaarstaat om je te helpen wanneer dat nodig is. Bovendien heb je een buddy die regelmatig contact met je opneemt om te checken hoe het met je gaat.
Toen ik net bij Moneypenny begon, had ik een tijdelijke klant. Toen deze opdracht bijna ten einde liep, nam de accountmanager direct contact met me op. Na het afronden van mijn tijdelijke opdracht kon ik meteen aan de slag met een nieuwe opdracht. Dat is echt super geregeld.
Het is belangrijk om bij het begin van de samenwerking extra goed te communiceren. Neem de tijd om elkaar te leren kennen en in de flow te komen. Het opbouwen van een sterke band met je opdrachtgever is essentieel voor een succesvolle samenwerking. Zorg er ook altijd voor om je opdrachtgever even terug te koppelen, laat weten dat je een mailtje of appje hebt ontvangen en dat je ermee aan de slag gaat. Laat niets onbeantwoord.
Neem alle informatie op deze site goed door. Ben je na het lezen daarvan nog steeds enthousiast? Dan ontvangen we graag je sollicitatie op een van onze VA-jobs.
Neem alle informatie op deze site goed door. Ben je na het lezen daarvan nog steeds enthousiast? Dan ontvangen we graag je sollicitatie op een van onze VA-jobs.